Zdjęcia Yamaha MONTAGE 6 syntezator, MONTAGE-6

Keyboardy i syntezatory

Dostępność: Brak produktu

MONTAGE 6 syntezator, MONTAGE-6 (Yamaha)

Marka: Yamaha
Cena niedostępna
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

YAMAHA MONTAGE 6 kolekcja Montage ustanawia nowy, przełomowy etap w dziedzinie kontroli nad dynamiką muzyczną, tworzenia brzmienia, a także niezakłóconej pracy z instrumentem. Technika Motion...

Podstawowe cechy

Sprawdź promocyjne oferty na Yamaha MONTAGE 6 syntezator, MONTAGE-6

  • Informacje na temat cen i dostępności wykorzystane w klasyfikacji są pobierane niemal bez żadnych opóźnień.

Pełny opis produktu

YAMAHA MONTAGE 6 linia Montage ustanawia nowy, rewolucyjny etap w dziedzinie kontroli nad dynamiką muzyczną, tworzenia brzmienia i niezakłóconej pracy z instrumentem. Technika Motion Control Synthesis Engine technologia Motion Control Synthesis Engine łączy dwa legendarne moduły brzmieniowe: AWM2 (wykorzystujący wysokiej jakości próbki waveform, a także syntezę subtraktywną) i FM-X (progresywny moduł, oparty na metodzie syntezy FM).

Oba silniki brzmieniowe mogą być dowolnie strefowane, a także warstwowane w ramach ośmiu składników w jednym ustawieniu Performance w instrumentach kolekcji Montage. Ingeruj w ustawienia Performance, przy pomocy funkcji Motion Control.

Motion Control jest w pełni programowalnym narzędziem do tworzenia głębokich i dynamicznych brzmień. Twórz świeże brzmienia bez ograniczeń, których nie byłbyś w stanie wygenerować w poprzednich syntezatorach.

1. Wyszukana kontrola nad dynamiką Muzyka jest pełna ekspresji. Linia MONTAGE daje nowy sposób wyrażania ekspresji, za pomocą technice Motion Control Synthesis Engine. Moduł brzmieniowy zezwala na kompleksową interakcję z wieloma kanałami równocześnie, zezwalając kreować własne, specyficzne brzmienia.

- Pokrętło Super Knob Twórz dynamiczne brzmienia od radykalnych, aż po subtelne zmiany parametrów, za pomocą pokrętła Super. Super Knob pozwala sterować wieloma parametrami równocześnie, wywierając ogromny wpływ na ostateczne brzmienie.Na przykład: za pomocą pokrętła Super Knob możesz zmienić pozycję słuchacza, stojącego przy instrumencie – od pozycji po prawej stronie instrumentu, aż do miejsca dalekiego od instrumentu - na widowni.

Radykalnie zmieniaj charakter konfiguracji Performance, stwarzając brzmienia przestrzenne albo rytmiczne i bardziej wyraziste.Super Knob może zostać zaprogramowany, jako drugi kontroler nożny FC7, co ułatwi kreację brzmienia w czasie grania.

- Pokrętła SEQ zwiększ Sekwencje ruchowe (Motion Sequences) są zsynchronizowane w tempie, dzięki czemu są w pełni programowalne i mogą być przypisane do dowolnego parametru syntezatora. Daje to świeże, praktycznie nieograniczone możliwości programowania brzmienia.Sekwencje ruchowe (Motion Sequences) posiadają na dodatek przeznaczone kontrolery na panelu przednim, upraszczające sterowanie i zmiany parametrów w czasie rzeczywistym.

- Envelope Follower rozszerz Envelope Follower zamienia sygnał audio na zródło sterujące parametrami syntezatora. Na przykład, pętla perkusyjna może zostać zaprogramowana w parametrach efektów brzmieniowych do tworzenia rytmów albo ścieżka wokalna może sterować wieloma parametrami, odpowiadającymi za „wokalne" ustawienia syntezatora.

Sygnał audio może być nawet źródłem „na żywo" dla wejścia przetwornika analogowo-cyfrowego A/D. 2. Potężne możliwości generowania brzmienia linię MONTAGE cechuje połączenie dwóch, legendarnych modułów brzmieniowych.

Zostały one unowocześnione i zmodernizowane w taki sposób,wytwarzać i odtwarzać choćby najistotniej skomplikowane układy dźwiękowe. - AWM2 AWM2 jest opatentowaną technologią Yamaha, która służy do kompresji informacji i odtwarzania brzmień.

AWM2 umożliwia bezstratną kompresję danych, gwarantując nieprzeciętne, realistyczne brzmienia najwyższej jakości audio.・128 głosów polifonii stereoDoświadcz bogactwa stereofonicznego brzmienia, dzięki 128 głosom polifonii.・objętość próbek waveformSeria MONTAGE posiada prawie 10-krotnie obszerniejszą objętość próbek waveform, w porównaniu do MOTIF XF.

Pozwala to na przechowywanie pokaźniejszej ilości sampli instrumentalnych i tworzenie jeszcze bardziej wyjątkowych brzmień.・Zintegrowana pamięć flashMONTAGE gwarantuje 1,75 GB pamięci flash, przystępnej dla użytkownika.

Wysoka szybkość odczytu/zapisu danych zezwala na tworzenie własnych bibliotek próbek i brzmień, pobranych z yamahasynth.com. - FM-X rewelacyjna reprodukcja konwencjonalnego modułu brzmieniowego z lat 80-tych. Moduł FM-X pozwala uzyskać ostre, jasne i wyraziste brzmienia EDM o świetnym zakresie dynamiki oraz obfitej mocy.

MONTAGE zagwarantuje wiernie odwzorowane tradycyjne brzmienia syntezatorów, opartych na 8 operatorach syntezy FM oraz 128 głosach polifonii. Dzięki czemu silnikowi brzmieniowemu, ilość dostępnych opcji dźwiękowych jest pokaźnie szersza.

- Zawartość Instrument powinien posiadać w sobie coś co Cię zainspiruje i wyzwoli Twoją kreatywność. Seria MONTAGE posiada ogromną paletę brzmień, m.in. Świeże próbki flagowych fortepianów klasy premium Yamaha CFX, nowe brzmienia instrumentów smyczkowych, dętych drewnianych, i wyselekcjonowaną zawartość z syntezatorów z rodziny DX i TX.

Wszystkie brzmienia w MONTAGE zostały zmodernizowane w oparciu o nową technologię Motion Control Synthesis Engine.・KompatybilnośćSyntezatory MONTAGE są kompatybilne z brzmieniami Motif XF. Yamaha opracowuje specjalny konwerter FM, żeby instrumenty Montage były kompatybilne także z brzmieniami serii DX7.・Brzmienia BösendorferYamaha z radością pokazuje świetną ofertę dla syntezatorów MONTAGE.

Wszyscy użytkownicy nowych instrumentów otrzymają bezpłatną bibliotekę brzmień fortepianu Bösendorfer Imperial Premium. - Efekty brzmieniowe seria MONTAGE oferuje świetnej jakości pogłosy, doskonale odwzorowane efekty VCM (Virtual Curcuit Modeling – pol.

Wirtualne modelowanie obwodów). Dzięki nowoczesnemu procesorowi sygnałowemu, syntezatory Montage gwarantują najpotężniejsze przystępne efekty brzmieniowe, a co najważniejsze, o znakomitej jakości dźwięku.

Użyj takich efektów jak Beat Repeat, Vinyl Break lub Bit Crusher, aby uzyskać bardziej innowacyjne brzmienie EDM.Możesz nawet dodać kompresji z kluczowaniem "sidechain", by uzyskać progresywny efekt pompowania.

Jeśli chcesz spróbować bardziej klasycznych, vintage`owych efektów, sprawdź m.in. Analog Delay, VCM Phaser, czy symulatory Amp Simulator. Pianiści, chcący podkreślić realizm brzmienia fortepianowego, na pewno docenią efekt tłumika rezonansu (Damper Resonance) i pogłosy reverb HD..

- technika Pure Analog Curcuit seria MONTAGE profesjonalne złącza symetryczne, oparte na technice Pure Analog Curcuit (PAC). PAC powiększa jakość sygnału przed konwersją z sygnału cyfrowego na analogowy, zachowując czystą reprodukcje alikwotów, a także szersze pasmo przenoszenia.

Dzięki zaimplementowaniu technice PAC, wewnętrzne sygnały MONTAGE są przenoszone na wyjście z zachowaniem ekspresji mocy i jasności. 3. Zorganizowane środowisko pracy Chcesz zespolić swój instrument z własnym systemem? Jak chcesz zorganizować swoje środowisko pracy? W jaki sposób chcesz wpływać na reakcję instrumentu w trakcie grania? Syntezatory MONTAGE odpowiadają na te wszystkie pytania, gwarantując zorganizowane środowisko pracy.

- Połączenia USB Audio/MID Podłącz MONTAGE do komputera, za pomocą przewodu USB i wychwyć każdy niuans swojej twórczości, zapisując własne wykonania bezpośrednio w programie DAW. Sterownik USB może wysyłać jednocześnie 16 kanałów i odbierać 3 kanały w jakości STEREO 24 bit/44.kHz w postaci cyfrowych sygnałów audio, w połączeniu z komputerem, albo urządzeniem mobilnym z systemem iOS.

Montage nie wymaga instalacji sterowników, ani dopełniającego sprzętu!Połączenie USB zapewnia ponadto pełne wsparcie MIDI 16 kanałów.*MONTAGE obsługuje częstotliwość próbkowania do 192 kHz. - Funkcja SSS (Seamless Sound Switching) zwiększ Funkcja SSS (Seamless Sound Switching – pol.

Bezszwowe przełączanie dźwięku) pozwala płynnie zmieniać konfigurację Performance bez cięcia wybrzmiewania i efektów. Jest nadzwyczajne do występów na żywo, kiedy należy wykonać kolejny utwór bez zatrzymywania się, lub płynnie przełączać brzmienia podczas jednego utworu.

* Ta funkcja jest przystępna dla konfiguracji Performance, które posiadają maksymalnie 8 partii.. - Wejście przetwornika analogowo-cyfrowego A/D Wejście przetwornika analogowo-cyfrowego A/D przetwarza zewnętrzne źródła dźwięku audio z procesorem sygnałowym instrumentu.

Podłącz mikrofon, gitarę albo inne, dowolne źródło dźwięku i przetwarzaj jego sygnał, przy pomocy zintegrowanych efektów brzmieniowych.Użyj Envelope Follower lub Sidechain,kreować specyficzne brzmienia.

- Funkcja LIVE SET Live Set pozwala organizować konfiguracje Performance w dowolny sposób, bez konieczności ich kopiowania, zmiany kolejności albo nazwy. Po wybraniu Performance, zarejestruj wybraną pozycję w funkcji Live Set.

Jest to nieprzeciętna funkcja do występów na żywo lub do tworzenia własnego schematu zestawów Performance. - Funkcja Direct Control Assignment Funkcja Direct Control Assignment przypisuje kontrolery do przycisków na ekranie.

Wybierz parametr, wciśnij przycisk Direct Control Assignment i użyj danego kontrolera, by zaprogramować go do wybranego przycisku. Zobacz, jakie to proste! - załączone oprogramowanie Cubase AI Do każdego syntezatora MONTAGE załączony jest Cubase AI – profesjonalne oprogramowanie do produkcji muzycznej firmy Steinberg.

Jest to jeden z czołowych programów DAW, umożliwiających nagrywanie i edycję audio. Specyfikacje Size/Weight DimensionsWidth 1,037 mm (40-13/16") Height 131 mm (5-3/16") Depth 396 mm (15-9/16") WeightWeight 15 kg (33 lbs., 1 oz.) Control Interface KeyboardNumber of Keys 61 Type FSX Keyboard Initial Touch Yes Aftertouch Yes Tone generator Tone Generator Motion Control Synthesis Engine AMW2: 8 Elements FM-X: 8 Operators, 88 Algorithms Maximum Polyphony AWM2: 128 (max.; stereo/mono waveforms) FM-X: 128 (max.) Multi Timbral Capacity 16 Parts (internal), Audio Input Parts (A/D*, USB*) *stereo Part Wave Preset: 5.67 GB (when converted to 16 bit linear format), User: 1.75 GB Performance Approx.

1,900 Filter 18 types Effects Reverb x 12 types, Variation x 76 types, Insertion (A, B) x 76 types*, Master Effect x 15 types *A/D part insertion x 71 types (Preset settings for parameters of each effect type are provided as templates) Master EQ (5 bands), 1st part EQ (3 bands), 2nd part EQ (2 bands) Other Controllers Master Volume, AD Input Gain knob, Pitch Bend wheel, Modulation wheel, Ribbon Controller, Control Sliders x 8, Knobs x 8, Super Knob, Data dial Display 7" TFT Color Wide VGA LCD touch screen Connectors [USB TO DEVICE], [USB TO HOST], MIDI [IN]/[OUT]/[THRU], FOOT CONTROLLER [1]/[2], FOOT SWITCH [ASSIGNABLE]/[SUSTAIN], OUTPUT (BALANCED) [L/MONO]/[R] (6.3 mm, Balanced TRS jacks), ASSIGNABLE OUTPUT (BALANCED) [L]/[R] (6.3 mm, Balanced TRS jacks), [PHONES] (6.3 mm, standard stereo phone jack), A/D INPUT [L/MONO]/[R] (6.3 mm, kanon phone jacks) Power Consumption 27 W Accessories AC Power cord, Owner’s Manual, Cubase AI Download Information Live Sets Preset: 128 and more, User: 2,048 Performance Recorder Tracks 16 Sequence tracks, Tempo track, Scene track Recording type Real time replace, Real time overdub, Real time punch in/out Note Capacity Approx.

130,000 notes Note Resolution 480 ppq (parts per quarter note) Tempo (BPM) 5 – 300 Songs 64 songs Arpeggio Parts: 8 Parts simultaneous (max.), Preset: Approx. 10,000 types User: 256 types Sequence formats MONTAGE original format, SMF formats 0, TEST INSTRUMENTU Yamaha Montage Nowy Motif, czy zupełnie inny instrument w segmencie Yamahy? bezspornie nowy i to pod każdym względem.

Yamaha perfekcyjnie wiedziała o tym, iż musi zrobić obszerny krok i użytkownicy nie zadowolą się kolejnymi próbkami AWM2. Kronos pod względem możliwości dość odskoczył Motifowi i nie tylko jemu, tak więc potrzebna była potężna zmiana.

Oczywiście każdy liczył na VL, DX, AN,, a także FDSP czyli powrót wszystkich syntez Yamahy, ale Yamaha dała zupełnie coś innego. Wspaniałe narzędzie połączone z solidną syntezą FM-X, która dostarcza nam nie tylko tradycyjne soundy DX-7 ale i zupełnie inne progresywne Dub-Stepowe soundy.

Fortepian już nie składa się z 8 składników, tylko z 32. Jesteście gotowi na zmiany? No to zaczynamy kolejny test! Wygląd: Montage w stosunku do XF zmienił się - i to szczególnie. Tu wszystko wygląda inaczej, pomimo, że jest na swoim miejscu.

Po pierwsze, potencjometry posiadają nieznaczne diody, które wskazują nam swoje położenie. Knoby też posiadają podświetlenie i można je zestawić z tymi z Norda Stage - również są diodowe i także bez końca. Druga sprawa, to ekran.

Tutaj również zmiana, gdyż urósł do 7 cali i jest dotykowy. Dotyk jest bardzo prawidłowy. Można go porównać do tego z iPada. Kronos pod tym względem wypada słabiej. Po lewej stronie Yamaha otrzymała oprócz Pitch-Bendera i Modulation 2 przyciski Assign, Ribbon, i sterowanie Motion Seq.

Prawa część to przyciski związane z wyborem kategorii brzmień, jak i całą edycją. Przyciski po które będziemy często sięgali to Category Search, Performance Control, a także Part Control i są one stosownej wielkości do "częstotliwości pracy".

Są również przyciski sterujące pracą rejestratora, który jak się okaże, z sekwencerem ma niewiele wspólnego przynajmniej w aktualnej wersji systemu. Jest również nowość - czyli Super Knob. Ta gałeczka robi korzystną robotę, lecz o tym później.

Nie zapomniano żeby uświetnić Yamahę naszym logo Muzykuj. Dzisiaj każdy posiadacz Yamahy, chcąc czy nie chcąc, będzie je widział. Dziękujemy Yamaho za reklamę!:) Klawiatura: Nie nieraz się to zdarza, lecz zdarzyło się, dostaliśmy dwie wersje do sprawdzenia: 88 ważoną i 76 syntezatorową wersję Montage.

Jedni powiadają, iż to ta sama klawiatura co w XF, a drudzy iż inna. W mojej opinii jest to szczególnie podobna budowa i Yamaha nawet przyznaje że tak jest. Realne,zmieniono jakieś komponenty i stąd subiektywne różnice.

Jak to u Yamahy, klawiatura jest ciężka i wymaga siły, lecz to na plus. Jest to bardzo wygodna klawiatura. Co do 76, to w dodatku jestem zaskoczony. Jak za każdym razem byłem zwolennikiem 88, tak w przypadku Yamahy sięgnąłbym po lżejszą wersję z pożytkiem dla kręgosłupa, i z wcale nie tak pokaźnym spadkiem przyjemności z gry.

Każdy musi wybrać to, co mu niezbędne, jednak weźcie pod uwagę fakt, iż wersja 76 waży 17 kg, natomiast 88 to już w podrzucie 29 kg:). Japończycy mają wyobraźnię. Kierunek jaki panuje wszędzie to zniżanie wszystkiego co się da, od obszerności silnika do okrajania funkcji w telefonach (nawet IPhone nie ma już wyjścia słuchawkowego Jack).

Nie wiem skąd taka waga u Yamahy i dlaczego nie zdecydowano się na odchudzenie sprzętu. Brzmienia: To będzie fragment tego, co mnie zaskoczyło. Zacznijmy od tego, że Yamaha pozbywa się trybu Voice. Szczerze zastanawiałem się kiedy to nastąpi, bo 8 warstw na jedno brzmienie, to troszkę niewiele.

Tutaj pojawił się problem, bo jak zmieścić obfite warstwy nowych fortepianów? Ano właśnie - przenieść je do trybu Perfomance. Tak oto brzmienie fortepianu składa się z 4 składowych, czyli z 4 Voice’ów, co razem daje 32 warstwy.

No korzystnie, lecz czy nie łatwiej byłoby zostawić tak jak było, a dać więcej partów w trybie Voice? Stary Kurzweil ma w jednym trybie 32 warstwy i sobie radzi wyśmienicie, sądzę, że i tu odbyłoby się to bez obszerniejszych problemów.

Rodzi się pytanie: jak więc wybierać brzmienia do Performance? Zwyczajnie. Wybierasz preset z Performance i ładuje się on całkowicie. Yamaha udostępniła nam 16 slotów (kanałów MIDI) do użycia. Czyli jeśli chcesz załadować piano o nazwie „CFX Concert" do któregoś ze wcześniejszych brzmień, to załadujesz 4 dodatkowe kanały.

Oczywiście są także brzmienia składające się z jednej warstwy. Yamaha zrobiła porządek w brzmieniach i oznaczyła na niebiesko brzmienia złożone z multipartów, a te które oparto o jeden Part kolor zielony.

Tak naprawdę, odnajdziemy brzmienia oparte o 8 elementową syntezę AWM, więc można zaoszczędzić kanały MIDI i korzystać z uboższych w struktury syntezy programów. Hammondy. Nauczony doświadczeniem przesuwając Drawbar (zamek) w dół powinienem zwiększać miksturę brzmienia, natomiast u Yamahy jest zupełnie odwrotnie.

W trybie Voice wyciszasz brzmienie przesuwając potencjometr w dół i to samo dotyczy Hammonda. Starczyłoby dopisać kawałek kodu, żeby suwaki działały również odwrotnie i tyle. A może to nie jest takie proste jak mi się wydaje? Nie wiem.

Wiem tylko, iż na „Yamahowcu" to rozwiązanie wcale nie zrobi wrażenia, bo każdy z nich jest do tego przyzwyczajony. Kolejna sprawa, żeby zarządzać Drawbarami nie wystarczy ot tak ich sobie "pociągnąć".

Należy wejść w edit i kliknąć Part Select. W przeciwnym razie wyciszymy tylko w pełni nasze brzmienie. To jest właśnie pokłosie wyrzucenia Trybu Voice. Może da się to zrobić inaczej, lecz ja na to nie wpadłem (ostatni update systemu zmienił to i można zapisać brzmienie, żeby drawbary były już na sztywno ustawione, po wybraniu brzmienia).

To tyle z ciekawostek. Polifonia w AWM2 wynosi 128 głosów, ale przy brzmieniach Hammondowych opartych o dwa kanały (czyli 16 partów) nie zawsze wyrabia. Zapytacie po co 16 partów na Hammonda? 9 to drawbary, a gdzie efekty click, percussion? To dlatego zdecydowano się pousuwać Voice, gdyż te 8 to bezspornie mało, jeśli chcemy symulować wiernie najróżniejsze brzmienia.

Co nowego? niemało nowego, gdyż mamy już poprawione brzmienia fortepianów, Rhodesów, Hammondów, Gitar. Gitary basowe nie zostały uzupełnione o świeże próbki, natomiast dodano tutaj brzmienia oparte o syntezę FM.

Nową jakość prezentują również smyki, dęciaki i mnóstwo syntezatorów. Co żeby nie mówić, Yamaha otrzymała niezwykle korzystne brzmienia fortepianów. Nowy CFX, jest genialny, a oprócz tego mamy cały dorobek Yamahy w postaci S700, który znamy z S90ES.

Użytkownicy ES twierdzą, że jest to lepsze piano aniżeli w S90XS, która ma już nową próbkę S6 Grand. Posiadacze Montage będą mieli więc szeroki orzech do zgryzienia, bo standardowo ich instrument posiada wszystkie wymienione fortepiany czyli: Full Grand S6 Grand CFX Grand S700 Oprócz tego firma daje użytkownikom za darmo 400 MB - brzmienie fortepianu Boesendorfer.

Brzmi on ślicznie. Komplet obejmuje 16 presetów i 17 nowych Waveforms’ów. Trzeba się tylko spieszyć, bo ten sound będzie przystępny za darmo tylko do grudnia 2016 roku. To wszystko powoduje, iż instrument brzmi nieprzeciętnie.

Od Rhodesów po CP-80, aż po Wurli i Clavinety. To już nie typowe "Yamahowskie" brzmienia, a próbki z oryginałów. Jednak te "klasyki" od Yamahy też wyszukamy. Taka poprawa brzmienia była do przewidzenia, bo skoro mały Reface CP miał lepszego Rhodesa niż Motif, to coś tu nie grało.

teraz z nadejściem Montage sytuacja się wyrównała. Posłuchajcie próbek nagranych dla portalu Muzykuj przez Krzysztofa Pająka: także i ja popełniłem demko fortepianów: Co do fortepianów to moje zdanie jest takie, CFX najlepiej nada się do grania współczesnej muzy Pop, natomiast Boesendorfer do klimatycznych, romantycznych ballad i tak to chyba będzie.

Clavinet także jest wyśmienity, a klikając w przyciski Scene możemy wybrać w jednym brzmieniu kilka jego wariacji. Od tradycyjnego po brzmienie z samego pickupu, czy również nienaturalneciekawe brzmienia.

To samo dotyczy innych programów. W przypadku brzmień oragnowych możemy na sztywno ustawić adekwatne ustawienia suwaków i przełączać się pomiędzy scenami. Warto poklikać i sprawdzić co proponują Sceny. Wszystkie świeże dęciaki i dużo innych instrumentów pochodzi z Tyrosa 5!

Okazuje się, iż jak w instrumencie zmieni się obudowę, to nagle rozpoczyna lepiej brzmieć;P. Niestety czasy się zmieniły i to keyboard ma ulepszone brzmienia od stacji roboczych. To dobra zmiana, bowiem w Motifach brakowało brzmień instrumentów akustycznych uzupełnionych o artykulacje SA2.

dzisiaj jest ich mnóstwo, czyli tak jak ma być. Rhodesy w dodatku już nie brzmią „Yamahowsko", a tak jak posiadają brzmieć. Nowe oprogramowanie zminimalizowało opóźnienia, które dało się wyczuć w pierwszej wersji systemu.

Polifonii w AWM mamy 128 głosów. Oto próbki: wyjątkowo fajnie brzmią wszelkie pady: Generalnie brzmieniowo pod względem próbek nie ma zarzutów, ale Yamaha to nie tylko próbki, a synteza FM. FM-X: Nowy silnik FM-X daje radę!

To 8 operatorowy FM, a jak wiemy legendarny DX-7 miał „tylko" sześć. W chwili premiery mieliśmy do dyspozycji tylko brzmienia zapisane w pamięci. To rozmaite mieszanki FM z samplami i to jest generalnie siła!

Po pierwsze, sroga polifonia FM, bo aż 128 głosów. Starusieńki DX7 posiadał 16 głosów, a zatem w Montage drzemie aż 8 DX7 na sterydach bo z filtrami rezonansowymi. Same presety urzekają, są mega miodne i nie trącą starocią.

Oprócz klasycznych pianin elektrycznych odnajdziemy mnóstwo padów i syntezatorów (w tym basowych). Ich ładność to zasługa procesora efektów i dynamiki instrumentu, no i tego, że składają się z kilku partów i dodatkowych efektów zapisanych w Super Knob… miodzio.

Posłuchajcie presetów, które są rewelacyjne: w momencie kiedy pisałem test nie było FM convertera i porównałem preset FM podobne z DX7 do legendy: Po opublikowaniu FM Convertera zaaplikowałem SYSEX z DX7 i po przekonwertowaniu załadowałem do Montage.

Efekt był niezwykle pozytywny, jednak zdarzają się brzmienia nie do końca zgodne z tym co jest w moim DX7. Pamiętajmy w dodatku o tym, że tam gdzie dynamika się kończy Montage ma jeszcze 27 wartości Velocity w klawiaturze.

Dla tych co nie są obeznani w temacie dopowiem, że Yamaha DX7 dysponuje dynamiką o maksymalnej wartosci 100, natomiast każda współczesna klawiatura sterująca czy syntezator oferują dynamikę Velocity na poziomie 127 i to jest generalnie kanon.

Czy Montage jest blisko DX7? bezspornie tak! Oto dowód: dzisiaj będzie można w komfortowych warunkach edytować programy FM. Tutaj większy ekran, no i samo jego rozplanowanie prezentuje, że te zmiany nie są tylko kosmetyką.

Edycja podlega podobnej zasadzie co w przypatku elementów, z tym, że tutaj mamy operatory. Synteza FM-X jest w miarę prosta do okiełznania. Do naszej dyspozycji jest kilka konfiguracji algorytmów, które wybieramy z listy.

Synteza FM edycyjnie nie odbiega widocznie od AWM, przez co instynktownie wiemy co gdzie jest. Zresztą sami zobaczcie na screenie jak wygląda wyświetlacz roboczy FM-X. Screen: Jak już opanujesz za co każdy parametr jest odpowiedzialny, to już nic Cię nie zaskoczy.

W DX7 operujesz na oślep, a tutaj masz spektakularnie rozpisane takie cechy jak: Freq Mode, Spectral, Freq, Skirt itp. Wszystko w jednym oknie, bo drugie to już obwiednie - generalnie prościzna. Między operatorami poruszamy się klikając w wyświetlacz albo w asygnowany przycisk ELEMENT/OPERATOR - co przyspiesza pracę.

Warto się do tego przyzwyczaić, gdyż tak będzie szybciej. Ta sama zasada dotyczyła także Motifa XF/XS. Oczywiście te dwie syntezy można między sobą mieszać, uzyskując niezwykłe brzmienia. Najlepiej dowodzi to bank "The best of Montage".

Tam wszystko się rusza, jest nasycone i niesamowicie solidne. Słuchając tych brzmień wiesz, że obcujesz z nowym produktem. Reasumując już wszystkie brzmienia, to słychać niesamowitą dynamikę, świeżość i dbałość producenta o detale.

Mnie się bardzo podoba, no i nie słychać urywania brzmień przy zmianie, a to niewątpliwa zaleta. Z tym borykano się od wielu, wielu lat. Tak więc Yamaha dołączyła do: Korga, Rolanda, Kurzweila, Norda...yyy wróć!

Nord nadal urywa;). Super Knob: Czyli dodatkowy kontroler CC:). Yamaha próbuje nam sprzedać zwykły kontroler jako coś ekstra. No ale efektownie przekazane i oprogramowane może przynieść o ulepszony skutek. Bo po co obsługiwać dwa właściwości na raz, skoro możemy to samo zrobić jednym potencjometrem.

Do Knob'a możemy przypisać szereg parametrów i za to będzie on szanowany: bo jest pokaźny, komfortowy i praktyczny. Brzmienia typu Brassy, Smyki, Pady dostają nowego życia. Potencjometr ten jest dużo komfortowojszy do kręcenia filtrem aniżeli te niewielkie "knobki" nad suwakami.

Knob w jednym czasie proponuje do 8 parametrów (assign). Możemy ustawić by w jednym czasie brzmienie piana się wyciszało, a swoją moc objawił pad z atrakcyjnym dzwoneczkiem. Jeśli musimy mieć obie ręce zajęte, to Super Knob'a można zastąpić pedałem expression.

Efekty: Podobnie jak AWM i FM-X można poddać procesorowi efektów. Każdy Part posiada dwa bloki efektów A i B, w którym czeka ogrom algorytmów, w tym znane efekty VCM. Jeśli już w jednym brzmieniu mamy swoje efekty, to w dodatku możemy wzbogacić nasze całe brzmienie o send VAR, Reverb, Master FX i Master EQ.

Cały czas należy pamiętać o tym, co jest naszym pojedynczym brzmieniem, a co jest kontrolą całego Performance. Z czasem nabierzecie doświadczenia. To, czego nie ma w efektach, to możliwość nałożenia jednego insertu np.

na dwa Party. Trzeba je osobno ustawiać, a to nie za każdym razem jest komfortowe i nie za każdym razem przynosi dobry skutek. Oto widok Equalizera: poniżej widok listy kategorii efektów: Blok efektów w Part/Common: Blok efektów w Common/Audio: Arpeggiator/ Motion Control Tutaj Yamaha absolutnie nie zawiodła.

Wręcz pchnięto instrument na poziom Korgowskiej KARMY. Możemy włożyć w Perform aż 16 Arpeggiatorów. Liczba dostępnych przebiegów zwala z nóg. Jest ich już 10 tysięcy! Mamy jeszcze 256 komórek wolnych na własne.

Każdy Performance ma 8 trybów Motion, do których możemy przypisywać inne arpeggiatory, zmieniać płynnie modulacje, kreować sidechain używając do tego albo Super Knob, albo przełączając się między trybami Motion Sequences.

To absolutnie kopalnia, która pozwala dowolnie animować nasze brzmienia przekształcając je w solidne utwory. Posłuchajcie: Na pliki użytkownika dedykowano 1.75 GB, a próbki Yamahy to 5.67 GB. Nie cała pamięć jest załadowana.

Do pamięci 5.67 GB trafiają próbki ze sklepu Yamahy np. Gratisowy Imperial, czy Boesendorfer. Warto dodać, iż pamięć użytkownika jest pamięcią Flash, czyli po wyłączeniu instrumentu brzmienia zostają zapisane.

Montage jest kompatybilny wstecz, a więc brzmienia zapisane na XF, czy też zakupione paczki brzmień, powinny działać poprawnie. No i wczytają się o sporo szybciej. Napisałem powinny, gdyż import brzmień opartych o próbki Motifa działa ok, natomiast z importem brzmień opartych o sample jest jeszcze różnie.

Pewnie kolejny update rozwiąże temat. Tak nawiasem, to w XS/XF pasek postępu wczytywania brzmień stał w miejscu i nie było wiadomo czy instrument się zawiesił czy także wczytuje informacje. W nowym modelu pasek działa tak jak należy, czyli przesuwa się zgodnie z załadowanymi brzmieniami.

Motion control umożliwia wprawienie w ruch np. Filtrów. Oto przykład co można z nimi zrobić: Pierwszy przykład demonstruje jak jest ustawiony Motion Seq i jak to brzmi: W drugim przykładzie weszliśmy w edycję sekwencji (co widać na obrazku).

Przed nami dzisiaj stoi otworem cały świat do animacji. Tu widzimy, że w każdej sequence możemy wykorzystać jednocześœnie dwóch rodzajów "pulsów" - Pulse A oraz Pulse B. Każdy z nich może mieć różne kształty presetowe (kanon, sigmoid, threshold, bell, dogleg, FM, AM, M, Discrete Saw, Hold i niemało innych) i jeden z 32 kształtów użytkownika.

Parametr PRM1 jest ustawiony na 3, co daje solidne "wygięcie" filtra i wpływa na jego otwarcie. Parametr Pulse można odwrócić (forward/reverse), a do tego całoœść może działać w unipolar i bipolar.

ilość sekwencji może wynosić 8. My ustawiliśmy tylko dwie i w trzecim przykładzie zmieniliśmy sekwencje na pierwszą (prawy górny róg ekranu), a potem na drugą. Jeśli nasza sekwencja w którymś kroku jest dla nas atrakcyjna np.

otwarty filtr na maksa, to możemy ją zatrzymać klikając Motion SEQ HOLD, który znajduje się przy kółkach Modulation. SEQ Trigger powoduje start sekwencji od początku. Sekwencer: Yamaha zdecydowała za użytkowników i zapodała dosyć upośledzony sekwencer w stosunku do tego co znamy z Motifa.

Cóż, to jest znak czasów. Całość nagrań przenosi się na komputery, czy tego chcemy, czy również nie. Zadaj sobie pytanie kiedy ostatnio nagrałeś coś na pokładowym sekwencerze. Pewnie jakiś pomysł by nie zapomnieć.

Jasne, że znajdą się osoby, które namiętnie korzystają z sekwencera, jednak może już czas najwyższy zapoznać się z technikami przyszłości. Na komputerze bezsprzecznie zrobicie więcej i szybciej. Nie mniej jednak sekwencer powinien być pełnokrwisty, czyli z całkowitą edycją, a dzisiaj póki co można go potraktować jako prosty rejestrator.

Owszem nagramy każdą ścieżkę osobno, lecz edycja jest mizerna. Kolejną kwestią jest to, iż w trybie GM musimy korzystać z odcieni 8-elementowych inaczej, kiedy użyjemy przytaczanego już tu CFX’a zajmiemy nagle 4 kanały, a mamy tylko 16 ścieżek.

Ja i tak będę się upierał przy swoim, iż nagrywanie na komputerze to standard, a sekwencer pokładowy to vintage. Tylko w keyboardach panują troszkę inne zasady i to jest odstępstwo od tej reguły. Należy dodać, że Yamaha od kilku atrakcyjnych lat do swoich instrumentów daje gratis Cubase AI i utrzymuje się to już od modelu Motif XS, a może i od starszego modelu.

Użytkownik dostaje więc konkretne środowisko do pracy i może zacząć prace. Wniosek z tego prosty. Brak sekwencera to raczej nie jest problem. Direct Control Assignnmet: Ta funkcja pozwala na prędkie przypisanie kontrolerów pod solidne funkcje.

Działa to błyskawicznie i wydajnie. Klikasz przycisk Controll Assign, ruszasz kontrolerem, a w tej chwili ekran ustawia się w tryb Control Assign i wybierasz sobie parametr, który ma być przypisany do Twego kontrolera.

Kolejną kwestią jest też ułatwienie dostepu do szeregu funkcji za pomocą skrótów, których listę odnajdziemy na optymalnej stronie w instrumencie. Live Set: Motifowcy zazdrościli Korgowcom funkcji Set List, która powodowała nieurywanie brzmień w trakcie zmiany,, a także pogrupowanie brzmień według własnych potrzeb.

dzisiaj już nie mają powodów do zazdrości, gdyż Montage posiada tryb Live Set, dzięki któremu mamy możliwość poukładania w kafelki brzmień szybkiego dostępu. Brzmienia możemy również przełączać z nogi za pomocą kontrolera nożnego.

Brzmienia oznaczone symbolem SSS (Seamless Sound Switching) nie urywają brzmień. W przypadku pozostałych jest różnie. SSS działa w konfiguracji maksymalnie do 8 Partii. Możemy zapisać 2.048 Live Setów użytkownika.

Zadowoleni? Ja wyjątkowo! Sama organizacja brzmień jest dość wygodna. Możemy wyszukiwać brzmienia nawet po datach, albo klasycznie według określonych kategorii. W Atrybutach brzmień można zdecydować czy poszukujesz brzmienia opartego o syntezę FM-X, czy zwykłe próbki AWM2.

Wszystko odbywa się szybko. Sam układ miksera dodatkowo daje sporo informacji. Dowiemy się z niego czy klawiatura jest aktywna, czy arpeggiator i MS na danej strefie jest włączony. Oczywistym jest wgląd w głośność poszczególnego kanału, no i jego zakres pracy na klawiaturze.

USB: Nie prowadziłem potężnie testów związanych z interface’m audio,w trakcie testów z Kamilem Barańskim wyszło, iż Montage jest szczególnie produktywny. Porównaliśmy go z fortepianem Alicia Keys pod Kontaktem.

Motif za każdym razem w którymś momencie wykrzaczał się powodując zawieszenie brzmienia. W Montage tego już nie było. Interface obsługuje częstotliwość próbkowania do 192 kHz i wysyła 16 kanałów Audio. Na zakończenie zerknijcie w te 3 znakomite dema wykonane poprzez perfekcyjnych muzyków: Wojtka Olszaka, Kamila Barańskiego, Bartka Staszkiewicza i Michała Kowalskiego: Zakończenie: Ten instrument jest odejściem Yamahy od tego co było wcześniej.

Może to wzbudzać pozytywne i negatywne myśli. Wiem, że Yamaha wyjątkowo wnikliwie słucha użytkowników i zbiera dane zarówno o błędach jak i świeże pomysły, a więc na pewno ukażą się one w nowych wersjach systemu.

Za co lubimy Yamahę? Za świetne brzmienie, Motion Seq, Live Se, Super Knob, a także FM-X. Za co nie lubimy Yamahy? Za wagę, mniejszy wyświetlacz aniżeli w Kronosie, trudniejszą obsługę po wykastrowaniu z trybu Voice, i za odwrotnie działające suwaki w brzmieniach organ.

Instrument mógłby posiadać obsługę klawiatury QWERTY USB, kontrolerem USB. Reasumując: Yamaha brzmi idealnie i to jest najważniejsze. Postawiono tutaj na zmodyfikowanie kontrolerów, co jest prawidłową drogą, a Super Knob jest mega wygodnym rozwiązaniem.

Przyszły nabywca musi z jednej strony na szali postawić wszystko mającego Kronosa oraz dwu-syntezową Yamahę Montage. Dobór jest skomplikowany i o ile w Kronosie według mnie jest wygodniej pod względem obsługi (no i mamy Polysix i MS-20 na pokładzie), to już brzmieniowo jak z zasady to kwestia osobistych preferencji.

Niechaj one zwyciężą! Dziękujemy Kamilowi Barańskiemu za współtworzenie testu. Instrument do testów dostarczył Dystrybutor Yamaha Polska.

Parametry

Kategoria

Keyboardy i syntezatory

Producent

Yamaha

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Franciszek E.
Franciszek E.
23.04.2024
Utwórz z innymi aktywną zbiorowość i wysyłaj opinie opinie
Jeśli skorzystać z prezentowanego Yamaha MONTAGE 6 syntezator, MONTAGE-6 podziel się z nami swoją subiektywną opinią lub recenzją. Napisz jakie są Twoje odczucia z korzystania, czy możesz polecić produkt, a także czy relacja jakość / cena jest wystarczająca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

YAMAHA Yamaha Pianino cyfrowe p-225 biały
Do sklepu Szczegóły

Yamaha Pianino cyfrowe p-225 biały

4 299,99 zł
Yamaha P-225 WH - Cyfrowe pianino łączące w sobie bogate brzmienie i wszechstronne funkcje. Wspaniały do najróżniejszych gatunków muzycznych....
YAMAHA Yamaha PSR-SX700 - keyboard
Do sklepu Szczegóły

Yamaha PSR-SX700 - keyboard

5 100,00 zł
Yamaha PSR-SX700 – keyboardNowa, przeprojektowana i wykorzystująca najnowocześniejsze technologie seria PRS-SX wyznacza jeszcze wyższe standardy...
YAMAHA Pianino cyfrowe YAMAHA NP-35 Czarny
Do sklepu Szczegóły

Pianino cyfrowe YAMAHA NP-35 Czarny

2 299,99 zł
76-klawiszowa klawiatura, zezwala na wykonywanie utworów fortepianowych z pokaźniejszą autentycznością, nie zajmując przy tym dużo miejsca....
YAMAHA Pianino cyfrowe YAMAHA NP-15 Czarny
Do sklepu Szczegóły

Pianino cyfrowe YAMAHA NP-15 Czarny

1 499,99 zł
61-klawiszowa klawiatura (klasyczne pianino ma 88 klawiszy) jest idealna do grania utworów pop lub prostych utworów konwencjonalnych. Aczkolwiek...
YAMAHA Yamaha PSS-A50 - keyboard
Szczegóły

Yamaha PSS-A50 - keyboard

529,99 zł
Yamaha PSS-A50 – mini keyboardśladowy instrument o szerokich możliwościach, który pozwoli Ci nie tylko grać na żywo, kreować pętle i korzystać...
Rekomendacja
YAMAHA Yamaha pss-f30 - keyboard
Szczegóły

Yamaha pss-f30 - keyboard

309,99 zł
Yamaha PSS-F30 – keyboardnieduży keyboard z klawiszami w wymiarze mini, asygnowany dla najmłodszych. Zaopatrzony w dużą liczba wysokiej...
Rekomendacja
YAMAHA Pianino cyfrowe p-143b czarny Yamaha
Szczegóły

Pianino cyfrowe p-143b czarny Yamaha

2 129,00 zł
Yamaha P-143 to podstawowy model z serii P, idealny dla początkujących graczy, wyposażony wyłącznie w niezbędne brzmienia i funkcje. Jest...
Rekomendacja
YAMAHA Yamaha Keyboard ypt-370 srebrny
Szczegóły

Yamaha Keyboard ypt-370 srebrny

1 459,99 zł
YPT-370 to 61-klawiszowy, charakterystyczny model przenośnej klawiatury dla tych, którzy po raz pierwszy dotykają instrumentu klawiszowego,...
Rekomendacja
YAMAHA Zestaw YAMAHA YPT-370R2P Keyboard YPT-370 + Słuchawki HPH-50
komplet YPT-370R2P składa się z keyborda YPT-370, a także słuchawek HPH-50. Keyboard to 61-klawiszowy, standardowy model przenośnej klawiatury...
YAMAHA Pianino cyfrowe ydp-145wh Yamaha
Szczegóły

Pianino cyfrowe ydp-145wh Yamaha

5 499,99 zł
elitarne brzmienie i łatwość ekspresji pozostają wierne idei prawdziwego fortepianu. Instrument uwalnia dźwięk i muzykę, którą masz w sobie....
Rekomendacja
YAMAHA Pianino cyfrowe YAMAHA P-145 Czarny
Szczegóły

Pianino cyfrowe YAMAHA P-145 Czarny

1 985,13 zł 1 979,41 zł Rabat
Pianina cyfrowe Yamaha z kolekcji P są uwielbiane poprzez pianistów na całym świecie, którzy chcą czuć się jak podczas gry na pianinie akustycznym...
Yamaha Yamaha ez-300
Szczegóły

Yamaha ez-300

1 899,99 zł
Yamaha EZ-300 – keyboardEZ-300 to doskonałe narzędzie do postawienia swoich pierwszych kroków w świecie klawiszy. Ten keyboard to 61 czułych...
Wybrane dla Ciebie
Yamaha Pianino cyfrowe p-225 biały
Do sklepu Szczegóły

Yamaha Pianino cyfrowe p-225 biały

4 299,99 zł
Yamaha P-225 WH - Cyfrowe pianino łączące w sobie bogate brzmienie i wszechstronne funkcje. Wspaniały do przeróżnych gatunków muzycznych....
CASIO CT S 300 BK keyboard, kolor czarny, CT-S300C5-XKEYS
Przenoś swoją klawiaturę w jednej ręce. Rewolucyjnym rozwiązaniem w Casio CT S300 jest uchwyt który jest częścią jej kształtu. Ważąc zaledwie...
CASIO CT S 200 RD keyboard, kolor czerwony
Do sklepu Szczegóły

CASIO CT S 200 RD keyboard, kolor czerwony

749,00 zł
producent Casio wprowadziła pierwszy na świecie elektroniczny keyboard w 1980 roku, przynosząc dar muzyki milionom ludzi. Czterdzieści lat...
Casio LK S450 instrument klawiszowy, 39490
Do sklepu Szczegóły

Casio LK S450 instrument klawiszowy, 39490

1 299,99 zł
Casio LK S450 keyboard - 5 lat gwarancji Model LK-S450 zaopatrzony jest w 200 zastosowanych rytmów do akompaniamentu i 600 autentycznych...
Casio ct s 100 bk keyboard, kolor czarny
Do sklepu Szczegóły

Casio ct s 100 bk keyboard, kolor czarny

749,00 zł
Casio CT-S200 BK – keyboardKeyboard z nowej linii Casiotone posiadający aż 400 brzmień i 77 rytmów (automatycznych akompaniamentów podążających...
Pianino cyfrowe YAMAHA NP-35 Czarny
Do sklepu Szczegóły

Pianino cyfrowe YAMAHA NP-35 Czarny

2 299,99 zł
76-klawiszowa klawiatura, umożliwia wykonywanie utworów fortepianowych z obszerniejszą autentycznością, nie zajmując przy tym dużo miejsca....
Pianino cyfrowe YAMAHA NP-15 Czarny
Do sklepu Szczegóły

Pianino cyfrowe YAMAHA NP-15 Czarny

1 499,99 zł
61-klawiszowa klawiatura (konwencjonalne pianino ma 88 klawiszy) jest rewelacyjna do grania utworów pop lub prostych utworów tradycyjnych....
Rekomendacja
Duże Wielofunkcyjne Organy / Keyboard + Mikrofon + Zasilacz + USB + Bluetooth + Stojak Na Nuty...,616
Wielofunkcyjne obszerne Organy Elektronizne / Keyboard MQ + Port USB + + Mikrofon + Bluetooth + Stojak Na Nuty + Radio + Zasilacz Sieciowy...
Rekomendacja
Yamaha Keyboard ypt-370 srebrny
Szczegóły

Yamaha Keyboard ypt-370 srebrny

1 459,99 zł
YPT-370 to 61-klawiszowy, charakterystyczny model mobilnej klawiatury dla tych, którzy po raz pierwszy dotykają instrumentu klawiszowego,...
Rekomendacja
Keyboard MUSICMATE MM-01 Biały
Szczegóły

Keyboard MUSICMATE MM-01 Biały

169,99 zł
Elektroniczny Keyboard MM-01 od MusicMate to doskonałe narzędzie edukacyjne rozwijające umiejętności muzyczne. Instrument sporo interesujących...
Rekomendacja
Yamaha pss-f30 - keyboard
Szczegóły

Yamaha pss-f30 - keyboard

309,99 zł
Yamaha PSS-F30 – keyboardznikomy keyboard z klawiszami w wymiarze mini, przeznaczony dla najmłodszych. Wyekwipowany w dużą ilość wysokiej...
Yamaha PSS-A50 - keyboard
Szczegóły

Yamaha PSS-A50 - keyboard

529,99 zł
Yamaha PSS-A50 – mini keyboarddrobny instrument o obszernych możliwościach, który pozwoli Ci nie tylko grać na żywo, wytwarzać pętle i korzystać...