Wersja językowa: polska
Wydanie: PL
Nośnik: Bluray
Zawartość edycji kolekcjonerskiej:
Watch Dogs 2 to kontynuacja futurystycznej sandboksowej gry akcji, która miała swoją premierę w roku 2014. Głównym bohaterem części pierwszej był Aiden Pearce, nad wyraz utalentowany haker i antybohater, który w futurystycznym świecie pełnym trudnych zależności i działającym pod kontrolą Centralnego Systemu Operacyjnego (ctOS), poprzez zastosowanie swych hakerskich umiejętności mścił się za rodzinną tragedię, która go dotknęła.
Kolejna odsłona gry została osadzona w San Francisco, a uczestnik rozgrywki tym razem wciela się w rolę Marcusa Hollowaya, nieformalnego szefa znikomej grupy hakerskiej o nazwie DedSec. W przeciwieństwie do części pierwszej, młodzi hakerzy nie są wiedzeni jedynie chęcią zemsty na ludziach winnych przykrych wydarzeń, jakie ich dotknęły, ale chcą ujawnienia prawdy o ctOS 2.0, poza tym ze swego fachu uczynili rozrywkę. Obiektem ich zabiegów nadal pozostaje ctOS, którego zabezpieczenia nie są tak korzystne, by nie dało się ich obejść.
Główną atrakcją rozgrywki Watch Dogs 2 jest obszerna liczba gadżetów i możliwość hakowania poszczególnych elementów otoczenia, dzięki temu można nie tylko wpływać na działanie sprzętów elektronicznych, lecz na przykład kompletnie sparaliżować miejską infrastrukturę.
W porównaniu z premierową odsłoną świat gry wydaje się bardziej rozległy, a możliwości zaoferowane uczestnikom rozgrywki – wyraźnie szersze. Do ich dyspozycji oddano pomiędzy innymi nowe gadżety i nowe pojazdy. Pewnych poprawek doczekał się także system poruszania się graczy, dzisiaj bardziej przypominający parkour i tworzyjący więcej możliwości, o ile gracz umie go umiejętnie zastosować.
Gra w trybie misji dla pojedynczego gracza jest nad wyraz rozbudowana i zapewnia mnóstwo godzin szczególnie wciągającej rozgrywki przeciwko oponentom obdarzonym nienaturalną Inteligencją. Twórcy Watch Dogs nie zaniedbali jednak również trybu wieloosobowego, zezwalającego realizować misje w nie mniej wciągającej kooperacji.
Twórcy gry, chcąc stworzyć towar spełniający wymagania posiadaczy najnowszych „pecetów" i konsol ósmej generacji, oparli go o zmieniony engine Disrupt, który dowiódł swej wartości w pierwszej odsłonie gry. Pozwoliło to na zastosowanie detalowych tekstur, wiarygodnych modeli postaci i dało finalny efekt w postaci fotorealistycznej grafiki, a także przemawiającej do gracza, responsywnej fizyki gry.