Zaprojektowany, by inspirować kreatywność LX100 łączy przetwornik Micro 4/3 z prędkim obiektywem 24mm Leica DC Vario-Summilux i trybem sterowania ręcznego. Proponuje on poziom kreatywnej kontroli, który z reguły znaleźć można wyłącznie w bardziej złożonych systemach aparatów. Niewiarygodny zakres dynamiki, poprawiona przezroczystość obrazu W samym sercu LX100 znajduje się 12,8-Mpix przetwornik MOS Micro 4/3 - ten sam typ można znaleźć w bardziej złożonych systemach aparatów. Dzięki jego powierzchni, która jest siedem razy obszerniejsza aniżeli w konwencjonalnych aparatach kompaktowych, LX100 poprawił skuteczność w słabym oświetleniu, nasycenie i uzyskiwanie efektu rozmytego tła. Obszerniejszy przetwornik i przeznaczony przełącznik formatu pozwala błyskawicznie wybrać różnorodne współczynniki proporcji - w tym 16:9 dla kombinacji szerokokątnych. Szybki, szerokokątny obiektyw Leica Z jednym z najszerszych obiektywów w aparatach o szerokiej matrycy, LX100 z obiektywem 24-75mm Leica DC VARIO-Summilux oferuje obszerniejszą rozciągliwość i kreatywność. Zakres F1,7-2,8 lepszą pracę przy słabym oświetleniu i poprawioną redukcję rozmycia. Oryginalna budowa optyczna zapewnia taką samą efektywność jak obiektyw aparatu systemowego, przy połowie długości ogniskowej. Dziewięć listków przysłony zapewnia pokaźniejszą płynność gradacji rozmycia tła. Ręczne sterowanie inspirowane klasycznym wzornictwem Środowisko kontroli analogowej oparte na ustalonej konstrukcji aparatu. LX100 dedykowany pierścień przysłony, pierścień ostrości, pokrętło czasu otwarcia migawki i kompensacji ekspozycji. Kontrola tych ustawień jest wygodna, instynktowna i instynktowna. Z LX100 masz obszerniejszą swobodę podejmowania szybkich, rozciągliwych decyzji twórczych z jeszcze większą precyzyjnością. Wysoka rozdzielczość wizjera (LVF) dla staranniejszych detali LX100 dysponuje wizjerem 2.764K wysokiej rozdzielczości. Umożliwia to większą kontrolę podczas kadrowania ujęć i konsoliduje manualną kontrolę ostrości z reakcją autofocusa w instynktowny i sprężysty sposób. Wizjer oferuje powiększenie odpowiednie dla formatu 35mm. Instynktowna kontrola ostrości Dla fotografowania w rozmaitych środowiskach, LX100 zaopatrzony jest w szereg narzędzi, które pomogą Ci uchwycić wysokiej jakości, bogate obrazy. Korzystanie z funkcji wykrywania mikro kontrastu, funkcja Focus Peaking proponuje instynktowne graficzne przedstawienie w czasie rzeczywistym obszarów ogniskowych. MF Assist gwarantuje do 10-krotnego rozszerzenia obrazu o gwarantowanej wyrazistości, a Pinpoint AF pozwalawyróżnić określone punkty ogniskowe w warunkach słabego oświetlenia. Ciesz się bogactwem detali z video 4K LX100 nagrywa filmy w 4K. Rozdzielczość ta daje pokaźniejszą klarowność, szczegółowość i głębię koloru uchwyconą u źródła, a także pozwala na obszerniejszą rozciągliwość w trakcie edytowania. Techniki takie jak stabilizacja i obroty mogą być użytkowane dla nagrań bez utraty jakości przy eksporcie do Full HD. Nagrywanie filmów z szybkością 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K umożliwia wyodrębnienie każdej z klatek jako obraz o rozdzielczości 8MP, więc nigdy nie przegapisz żadnego momentu. RAW: bogaty jak negatyw LX100 może robić zdjęcia w formacie RAW, zachowując je przy minimum przetwarzania. Informacje o odcieniu i naświetleniu oraz meta informacje, pochodzą bezpośrednio z przetwornika MOS Micro 4/3, by umożliwić większą rozciągliwość podczas odtwarzania i edycji fotografii. Ręczny pierścień regulacji ostrości Użyj ostrości żeby dodać wagi obrazom. Pierścień manualnej kontroli ostrości łatwe podejmowanie kreatywnych decyzji. Ręczne wspomaganie pozwala prędko ocenić ostrość optyczną zwiększając część swojej kombinacji choćby do 10x. Eksperymentowanie z głębią ostrości może dodać charakteru i wyrazu twojej wyobraźni. LX100 proponuje mnóstwo przeróżnych ustawień - w tym tryb analogowy (równocześnie migawki i przysłony ustawionej na A), priorytet przysłony i migawki oraz pełną manualną kontrolę. Pokrętło korekcji ekspozycji przy pomocy kontroli ekspozycji, można dokonać śladowych korekt w celu dopasowania nietypowych warunków oświetlenia, filtrów obiektywu, a choćby dla efektu celowo prześwietlić albo niedoświetlić zdjęcia.